Cara Atasi Jeragat Degil Dengan Youth Skin Care Tanpa Kulit Mengelupas

Sebelum KakRose jelaskan tentang jeragat lebih lanjut..jom tengok video bawah ni dulu,



Kawan-kawan nak tahu yang sinar uv ni even kita duduk dalam rumah dalam bangunan, ia masih mampu menembusi dinding tempat kita berlindung dari sinaran matahari.

Haaa..dasaaat kan. Sebab tu kita kenelah sangat pakai pelindung UV


Kenali Jeragat



Bila kita makin berusia dan jika kita memang dah ada jeragat, jeragat tu akan jadi makin bertambah besar & banyak. Jeragat ini juga dikenali sebagai PIGMENTASI. Jeragat ni jugak boleh appear kat belakang badan kita, kata bahu, kat lengan..muka apetah lagi laah kan.

Walaupun kita pakai make up kita hanya menutupi jeragat kita hanya seketika cuma. Walaupun jeragat ni tak bahaya tetapi ia adalah antara simptom kepada sesuatu penyakit


Jenis-jenis Jeragat


Jeragat ni ada 3 jenis, antaranya ialah:


  1. Melasma – Berpunca dari perubahan hormon semasa mengandung. Jeragat jenis ini akan appear di kawasan bahagian badan terutama di perut dan muka kita.
  2. Sunsport – Ini adalah akibat kita terdedah lama pada sinatan  matahari. Selalunya pigmentasi akan berlaku di kawasan yang banyak terdedah seperti wajah atau kawasan tangan.
  3. Post-Inflamation Hyper-pigmentation – ia disebabkan oleh kecederaan pada kulit.

Apa Punca Menyebabkan Jeragat?



  1. Punca utama masalah jeragat adalah penghasilan berlebihan Melanin di dalam badan. Melaninlah yang bertanggungjawab untuk memberi warna kepada kulit.
  2. Pengambilan ubat-ubatan juga boleh menyebabkan jeragat. Contohnya seperti ubat perancang yang memberi kesan perubahan hormon akan memberi kesan kepada kulit.
  3. Hormon yang tidak stabil ketika hamil turut mempengaruhi penghasilan melanin pada sesetangah orang. Itu yang naik jeragat banyak ketika hamil, dan ada pula sebaliknya.
  4. Penyakit yang melibatkan Endoktrin yang mana ia mengganggu paras hormon turut menyebabkan peningkatan melanin.
  5. Terdedah kepada sinar matahari dalam jangka masa yang panjang juga akan meningkatkan paras melanin.

Bagaimana Cara Kurangkan Jeragat


  1. Mengambil ubat-ubatan untuk memudarkan jeragat. Selalunya ubat yang disarankan mengandungi hydroquinone seakan-akan peluntur kulit. Penggunaannya hanya untuk beberapa bulan dan tidak boleh diambil dalam jangka masa panjang.
  2. Rawatan laser. Namun, ini tidak menjamin jeragat akan selamanya hilang.
  3. Mengunakan Produk Pelindung Matahari seperti sunscreen, sunblock, uv protection cream dan sebagainya. Sebaiknya ia adalah produk semulajadi atau organik untuk elak bahan kimia berbahaya yang tinggi.
  4. Mengambil makanan tambahan yang berfungsi secara semulajadi untuk menghalang atau mengurangkan kesan penyebab berlakunya jeragat seperti menstabilkan hormon, melindungi kulit daripada sinaran UV dan membaiki sel rosak.

Cara Terbaik, Selamat & Lebih Berkesan


Kita tahu yang jeragat ini berpunca daripada penghasilan melanin yang tak terkawal dalam badan & turut dipengaruhi oleh beberapa sebab. Cara terbaik untuk atasinya adalah bermula dari dalam & kita turut sediakan sokongan dari luaran

Untuk sokongan luaran 


KakRose cadangkan kawan-kawan Youth Skin Care

YOUTH Skincare Age Defence Moisturiser SPF50

Youth sangat membantu dalam mengatasi dan mengelak masalah jeragat.

Age Defence Moisturiser SPF50 merupakan zink oksida berasaskan bahan semulajadi yang bebas bahan kimia berbahaya. Ia berfungsi untuk memberi perlindungan kulit SPF50 secara berkesan daripada sinaran UV sambil melembapkan kulit




Untuk Sokongan Dalaman


Antara suplemen yang boleh membantu mengatasi masalah jeragat adalah:-

GLA Complex
CoQTrol Plus
Carotomax
Vitamin C
ESP



Credit Pic : syuesalim.blogspot
Testimoni pengguna mengalami jeragat yang semakin pudar

Walaupun macam banyak sangat cadangan suplemen ini, ia tidak bermakna kawan-kawan perlu ambil semua. Kawan-kawan perlu hubungi KakRose untuk dapatkan pemilihan suplemen yang bersesuaian untuk masalah kulit sedia ada.

Yakinilah yang suplemen sangat membantu dalam mengatasi masalah jeragat ini malahan dapat menyihatkan kulit dari dalam.

Hubungi KakRose ye untuk KakRose bantu kau orang dalam pemilihan suplemen yang tepat, seperti mana yang KakRose inform kat atas tadi..tak perlu semua vitamin yang kena consume, ia depend pada keadaan jerawat yang kita ada.

Whatsapp KakRose untuk order,
0197731060 (klik nombor untuk direct ke whatsapp)

You Might Also Like

0 comments