Cara Kecilkan Pori Wajah Dengan Youth Bantu Kulit Nampak Halus, Licin, Gebu & Bersih

Mitos: Kita biasa dengar, liang membuka dan menutup. 


Kebenarannya: Walaupun apa yang diberitahu kepada kita, kita sebenarnya tidak boleh stim kulit kita untuk bagi ia terbuka & tertutup.

Pori tidak mempunyai otot di sekitar pembukaan mereka untuk membolehkan mereka membuka dan menutup. Walau bagaimanapun, kaedah stim kulit boleh membantu melonggarkan serpihan yang berada di liang pori kita, ia menjadikan kulit hitam lebih mudah dikeluarkan.

Mitos : Boleh kah kita cegah liang pori daripada terbuka?


Kebenaran: Kita tak boleh nak elak sepenuhnya, tetapi dengan penjagaan kulit yang betul, kita boleh membuat liang pori terbuka itu kurang ketara. Kita boleh membuat pori-pori kelihatan lebih kecil dengan mengeluarkan sebum yang berlebihan, serpihan dan solek dari liang pori kita.

Pastikan membersihkan dua kali sehari dan selepas sedikit tekanan akibat bersenam atau bila kita berpeluh atau dalam keadaan skin kita kotor. Minyak yang duduk di bibir liang pori kita mungkin refleksi kepada cahaya dan dengan itu membuat liang menjadi lebih besar, elakkan untuk membersih kulit terlalu kerap.

Mencuci yang sangat kerap boleh membakar kulit dan boleh menjadikan pori-pori anda kelihatan lebih menonjol

Kenapa Pori Kulit Kita Boleh Terbuka?


Selalunya, genetik menentukan seseorang akan memiliki liang pori yang besar. 

Sebab-sebab lain untuk liang-liang besar boleh menjadi kulit berminyak, kerana minyak berlebihan duduk di sekitar liang-liang kulit, menjadikannya kelihatan membesar.

Kulit yang berminyak dan tidak bersih juga boleh menyebabkan minyak bertambah di sekitar liang-liang, menjadikannya lebih besar apabila kulit di sekelilingnya bertambah.

Kulit menebal, juga, dari kerosakan matahari dan penuaan sel apabila bukaan liang pori semakin terbina

Ironisnya, daripada menyembunyikan ketidaksempurnaan kulit, solekkan sebenarnya boleh menyebabkan liang-liang menjadi kelihatan lebih besar, terutama apabila ia tidak dibersihkan dengan sempurna. 

Ia juga boleh kekal di dalam dan sekitar liang-liang pori kita untuk lebih menonjol bukannya nampak tersembunyi. 

Tetapi kebanyakannya, kosmetik boleh menjadi magnet untuk kotoran dan minyak, menyebabkan liang-liang besar, secara literal, bersinar.

Blackheads tidak boleh menyebabkan liang besar, tetapi ia adalah hasil yang tidak diingini daripada mereka, akibat kotoran yang menetap di liang-liang besar dan - memandangkan warna gelap mereka - menjadi lebih mudah di tempat pada kulit.

Dan semakin kulit meningkat usia, kelenjar sebaceous, aktiviti pembaharuan sel dan pengeluaran kolagen juga elastisi akan menurun, sehingga meningkatkan penampilan liang pori semakin jelas kelihatan

Cara Mencegah Pori Besar Dengan Skin Care Semulajadi


Walaupun kita tak dapat mengelakkan genetik dan kita tak mampu tukar saiz kebesaran liang pori kita, akan tetapi kita boleh meminimumkan penampilan liang pori yang kelihtan terbuka luas ini.

Pastikan kita bersihkan segala jenis kosmetik sebersih-bersihnya dengan teliti setiap malam sebelum tidur. Membersihkan kulit - tanpa memburukkan lagi dengan mencuci berlebihan - dan pastikan liang pori kita ketat dengan menggunakan Gentle Cleanser yang sesuai untuk jenis kulit kita seperti Pembersih dari Youth Skin Care yakni Luminous Gel Cleanser - Membersih, menghalus dan menyediakan kulit kita secaralembut untuk wajah yang lebih berseri.

Toner pula boleh membantu dalam mengetatkan kulit dan berkesan untuk menghalang liang-liang pori terbuka luas dan jelas kelihatan. Toner yang sesuai adalah seperti Perfecting Skin Toner membantu dalam membersihkan sel kulit mati, menghidratkan dan membekalkan nutrisi kepada kulit kita.

Serum, boleh gunakan Youth Activating Serum pula berkesan dalam mengaktifkan dan menghilangkan sel-sel kulit mati, yang boleh mengetatkan kulit dan mencegah penampilan liang-liang pori besar. Ia mampu memperbaharui kulit pada peringkat sel untuk kulit lebih berseri dan lebih muda.

Masker untuk kulit juga boleh membantu mengetatkan dan mengecilkan kulit, dengan kata lain meminimumkan penampilan liang besar. 

Kulit yang dibersihkan dengan baik menyokong dalam pengaktifan sel-sel, membersihkan secara mendalam ke dalam liang-liang dan menghalang liang-liang besar daripada kelihatan terlihat.

Bagaimana pula peranan pelembap? ia penting untuk menyuburkan kulit yang membuat halangan antara liang pori dan minyak juga benda asing yang tidak diingini pada kulit kita. Kita boleh menggunakan Age Defense Moisturize - SPF 50 pada siang harinya & Advance Renewal Night Cream pada waktu malamnye.

Peranan masing-masing mampu melindungi, menyuburkan dan melembapkan kulit kita serta meningkatkan penampilan keseluruhan tona kulit & menyokong proses pembaharuan sel kulit agar kulit tampak lebih muda, halus dan berseri.

Sekali sekala dalam 2-3kali seminggu, kita boleh gunakan Radiance C + E untuk membantu kulit lebih gebu, cerah, & mengurangkan penampilan kulit garis halus, kedutan pigmentasi, menambahbaik tekstur serta tona kulit yang lebih sekata.

Jom kita tengok macam mana rupa Youth Skin Care dari Shaklee ini.



Mereka Yang Lalui Perubahan Dengan Youth





So macam mana nak dapatkan Youth Skin Care Shaklee?
Contact KakRose http://www.wasap.my/60197731060


You Might Also Like

0 comments