Cara Hilangkan Beguk Di Leher Dengan Berkesan & Tidak Berulang Lagi

Apa itu Beguk?

Dalam video ini saya ada jelaskan secara ringkas mengenai BEGUK.




Bagaimana Proses Beguk Boleh Berlaku?


Setelah virus Paramyxovirus memasuki tubuh badan, inkubasi akan bermula dimana jumlah virus ini akan meningkat secara senyap di dalam badan melalui proses yang dinamakan replikasi (replication). 

Pada waktu ini, simptom yang dipamerkan oleh mereka yang telah terjangkit selalunya tidak spesifik dan jelas sehingga menyukarkan para doktor untuk membuat diagnosis yang tepat. Tempohnya pula boleh berlangsung selama 14 hingga 25 hari.

Mereka yang disahkan beguk perlulah mengelak daripada keluar ke tempat-tempat awam bagi menghalang jangkitan kepada orang lain. Sekiranya ada keperluan untuk berjalan, topeng muka (mask) haruslah dipakai bagi mengurangkan risiko jangkitan.

Cara Yang Lebih Efektif Untuk Mengatasinya

Vitamin C

Menguatkan imun badan yang telah akibat bengkak beguk

Lecithin

Mampu membantu menyurutkan bengkak beguk

Garlic Complex

Ia merupakan sejenis antibiotik semulajadi yang sangat membantu dalam pertingkatkan sistem imun badan kita supaya boleh menghalang sakit yang mudah dijangkiti seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida

Herbablend Multipurpose Cream

Herbablend ni adalah cream semulajadi yang berasaskan dari tumbuhan, ia mengandungi peppermint yang bersifat sejuk & menyegarkan. Ia bantu hilangkan rasa ketidakselesaan pada kulit luaran kawasan bengkak beguk itu.

Boleh gantikan penggunaan nila atau kapur.

Set Beguk ini bukan sahaja dapat menghilangkan beguk malah apabila diamalkan mampu mencegah beguk berulang.

Whatsapp saya untuk dapatkan Set Beguk Shaklee
0197731060 (klik nombor)


You Might Also Like

0 comments