Tips Kempiskan Perut Paling Cepat Dan Berkesan

Sebenarnyakan tak kiralah cara apapun yang kita nak cari untuk bantu perut kita kempis, jalan terbaik yang kita patut lakukan adalah TINDAKAN.

Kita carilah 1000 cara pun tapi kita tak ambil tindakan untuk laksanakan, tak guna jugakkan, betul tak? Alaa janganlaa kecik hati KakRose caka macam ni..Kak Rose memang nak tolong nih😃

Sharing KakRose kali ni macam mana nak laksanakan tips yang dah kau orang ada dan konsisten buat sampai jadi!

Ye. SAMPAI JADI. Simple je apa yang KakRose nak share ni.


TARGET JELAS


Ye. Target kau orang mesti jelas, kenapa perlu buat target dengan jelas? Contohlaa kalau kau orang nak turunkan berat sekaligus kempis kan perut, (semua orang yang ada masalah berat badan akan hadapi perkara ni kan?) Pertama sekali kau orang ambil kertas/buku catitan/nota or what so everlah untuk catat perjalanan perubahan fizikal/penurunan berat badan kau orang.

Tuliskan target yang kau orang mahu capai dalam buku/nota tu beserta dateline, contoh nak turunkan berat 10kg, so tulis kat situ 'Aku capai penurunan berat 10kg pada November 2018' atau 'Ukur lilit pinggang/perut aku berkurang dari 37cm kepada 27cm pada Disember 2018'

Lagi spesifik target kau orang, lagi bagus!


MUNCULKAN DALAM OTAK SETIAP MASA


Macam mana pulak tu? Tampal target kat tempat yang boleh dilihat. Ye..TAMPAL. Tampal lah kat mana je yang kau orang boleh nampak untuk sebagai 'reminder' bagi membantu kau orang untuk kejar target bersungguh-sungguh!


RANCANG MENU & BAHAN MENU


Merancang menu dapat membantu memudahkan perjalanan mengempiskan perut, ye...kene buat perancangan. Sebab tak mahu kau orang terkandas dengan  menu yang entah bukan-bukan bila barang makanan sihat tak ada di rumah. 

Sebab tu kene tulis menu, kemudian 'list' kan apa bahan menu tersebut. Senang laa kau orang nak pi beli bahan untuk menu-menu tu sepanjang perjalanan mencapai target kau orang.

SENAMAN YANG BERSESUAIAN UNTUK MENGEMPISKAN PERUT

Di sini KakRose sertekan gambar yang sangat membantu mengempiskan perut.



Atau kau orang boleh search di YouTube cara buat perfect plank workout.


SOKONGAN SUPLEMEN



Untuk pengetahuan kau orang, dalam kita usaha untuk membantu tubuh kembali sihat luar dengan bersenam & makan secara sihat, kita juga perlu bantu tubuh kita dari dalam dengan melakukan detox. 

Walaupun badan kita mampu melakukan detox dengan sendirinya, tapi bayangkanlah berapa banyak makanan sihat yang kita telah alirkan dalam badan kita dan menyukarkan tubuh untuk melakukan detoksifikasi dengan baik

Kawan-kawan boleh baca Kenapa Badan Kita Perlu Detox?

Pastikan suplemen pilihan kau orang adalah suplemen yang benar-benar terbukti ada kajian secara saintifik dan terbukti selamat diamalkan sepanjang hayat.


Boleh tonton di sini juga!


9 AMALAN KEMPISKAN PERUT


1. Minum segelas air sebelum makan

2. Makan sederhana 5x sehari, #sukusukuseparuh 

3. Makan perlahan-lahan sehingga lumat

4. Bersenam sekurang-kurangnya 3x seminggu

5. Banyakkan makan buah-buhan sebagai snek semasa waktu supper

6. Kurangkan gula

7. Menjaga kedudukan badan ketika duduk dengan betul

8. Jangan tinggal sarapan pagi


9. Jangan amalkan makanan segera dan air berkarbonat

Bagaimana saya boleh bantu kau orang untuk capai perut yang kempis seperti yang diidamkan?? Hubungi saya melalui whatsapp di 0197731060 (klik nombor)

You Might Also Like

0 comments